måndag, mars 25, 2013

Ekolomisk

Jobbat idag..började halv sju och jobbade till två..och hade en massa energi!
Så jag åkte  till mitt gamla jobb och hämtade en massa krukor..och då menar jag typ bagaget på bilen fullt..som ändå skulle slängas..
Och mina ekologiska grönsaksfröer har börjat gro i miniväxthusen och plugglådorna som jag fick av en vän som skulle slänga dom..så om några dar kan jag nog skola om dom i ekologisk jord i mina återanvända krukor..
Det känns bra tycker jag..både ekonomiskt o ekologiskt..
Sen får vi hoppas att våren hinner ta sig så jag inte behöver ha en massa värme på i växthuset för jag måste ha ut plantorna dit för annars kommer jag drunkna i grönska..
Och då har jag ändå bara börjat förodlingen..så fort jag får skolat dessa så ska jag så en ny omgång..

Har varit uppe och stegat upp och funderat på åkern där jag ska fräsa upp bäddar..och drömt o fantiserat lite..
Men sen kom jag mig ner på jorden igen och konstaterade att jag nog skulle skynda långsamt..
Jag får börja med en liten del i vår..så tar jag en del till nästa år..osv..
Det är lätt att få storhetsvansinne och så blir det skit av alltihopa istället..bättre att ta det lite i taget och känna att jag hänger med..
Jaja..man börjar bli gammal o vis..
Eller försiktig o skrajsen kanske..

Jaja..det får bli det det blir..om inte annat ska jag väl åtminstone klara av att försörja det egna hushållet med grönsaker..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar